Rapporter och trender
Här hittar du rapporter och trender för turism och besöksnäring, framtagna både av nationella aktörer och av organisationer utanför Sverige.
-
Internationella researrangörsledet: Det hållbara resmålet Sverige
2022-05-18Hur kan svensk besöksnäring på bästa sätt positionera sig inom hållbarhet? Visit Sweden har samlat kunskap från det internationella researrangörslede…
-
Sustainable travel study 2022
2022-05-11En internationell undersökning från reseföretaget Expedia Group visar hur intresset för att resa hållbart ökar. Hälften av svaranden är villiga at…
-
3 av 4 européer planerar att resa i vår och sommar
2022-04-25Det finns en stark vilja bland européer att resa i Europa i vår och sommar. Det visar European Travel Commissions rapport Monitoring sentiment for d…
-
Det ekonomiska läget i besöksnäringen 2021 - kvartal 4
2022-04-13Sveriges besöksnäring uppvisade en stark återhämtning under den senare hälften av 2021. Trots detta visar Tillväxtverkets sammanställning att besöksn…
-
När kommer det internationella resandet igång igen?
2022-03-30I projektet Travel Signs följer Kairos Future ett antal indikatorer för utvecklingen på de viktigaste närmarknaderna. Ta del av spaningar från deras …
-
Företagarnas hållbarhetsrapport 2022 - Små företag med stora ambitioner
2022-03-23Företagarnas senaste hållbarhetsrapport visar att andelen småföretag som arbetar aktivt med hållbarhet fortsätter att öka. Klimatfrågan är viktig men…
-
Hur tänker svenska resenärer om sitt resande i februari 2022?
2022-03-23Visit Sweden gör löpande undersökningar om svenskarnas funderingar kring resandet under pandemin. Februaris temperaturmätning visar en fortsatt för…
-
European Tourism 2021 – Trends & Prospects Q4
2022-03-04European Travel Commissions (ETC) rapport för 2021 visar att de internationella turistankomsterna till Europa minskade med 62 % under 2021 jämfört me…

Bli en del av vårt nätverk på LinkedIn
Här kan du ta del av och själv dela kunskap och information till nytta för turism och besöksnäringens alla aktörer.